تا با گرفتن اسلحه به طور خود جوش به مبارزه عليه آنان بپردازند. چون كه آن سالها همزمان با ايام دفاع مقدس بود، لذا سپاه به خاطر نداشتن اسلحه كافي، نتوانست به همه مردم مبارز آمل، اسلحه دهد، اما مردم مبارز و شهيدپرور آمل كه تحت هر شرايط خود را فدايي انقلاب و رهبر انقلاب مي دانستند، آرام ننشستند و بقيه كساني كه نتوانستند اسلحه بگيرند با چوب، بيل، سنگ و... و خلاصه هر آنچه كه در دست داشتند به جهاد شتافتند. مردم آمل با تمام وجود سينه ها را سپر انقلاب و رهبري كردند. در مقابل گستاخي اين منافقين كوردل كه به اشتباه مردم را حامي خود مي دانستند ايستادند و يكسره شهر را ميدان مبارزه كردند و با ساخت سنگرهاي بي شمار شهر آمل را براي هميشه به نام هزار سنگر در قاموس انقلاب اسلامي ايران ثبت كردند.
    در آن روز حماسي مردم آمل ظرف مدت 10ساعت چشم فتنه را از كاسه درآوردند و با سركوب كردن منافقين، خاطره به يادماندني از خود به يادگار گذاشتند. در آن روز مردم آمل با اهداي چهل شهيد به انقلاب، توانستند همانند اين آيه كه مي فرمايد: «و واعدنا موسي ثلاثين ليله و اتممناها بعشر...» (... و ما به موسي سي شب وعده داديم و چون پايان يافت، ده شب ديگر به آن افزوديم تا آنكه زمان وعده به چهل شب كامل شد... سوره اعراف آيه142) كار را تمام كنند. و تقدير چنين بود كه حتما تعداد شهدا عدد40 شود، تا اين تجلي اخلاص و شجاعت به اكمال برسد و انقلاب اسلامي را بيمه كند. و بي جهت نبود كه حضرت امام خميني رحمت الله عليه در وصيتنامه خود با عظمت از مردم آمل ياد كردند و اشاره داشتند كه ما بايد از شهر آمل و مردم آمل تشكر كنيم، ديديد كه مردم آمل چه بر روز آنان آوردند و...
    در اين باره عالم فرزانه و مفسر بزرگ قرآن در جهان اسلام، آيت الله جوادي آملي حفظه الله با اشاره به حماسه ماندگار مردم دلاور آمل اظهار داشتند:
    «قيام همگاني مردم آمل و روستانشينان آن در جريان جنگل(حماسه قيام ششم بهمن سال 1360 بر ضد گروهك هاي مهاجم به شهر آمل) ]نه تنها[ برگ زرين ديگري از سلسله افتخارات مردم منطقه آمل و شمال به حساب مي آيد، بلكه فخري براي همه مردم ايران بود. چون در برابر مهاجمان جنگلي در ظرف ده ساعت مقاومت و ايثار جانانه چهل شهيد و قرباني دادند. يعني «هر يك ربع ساعت يك تن» از بهترين جوانان خود را قرباني دادند تا توانستند فضاي شهر و محيط اطراف آن را از لوث وجود و حضور عناصر ملحد، فاسد و مزدور اجنبي پاك و به خون پاك شهيدانشان عطرآگين كنند. از اين رو، امام راحل «رضوان الله عليه» در وصيت نامه الهي- سياسي خود از مردم آمل و قيام مردم شهر و روستاهاي آن بر ضد جنگلي هاي مهاجم به عظمت ياد و از آن ها تشكر كردند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 نوشته شده در  چهار شنبهساعت 20:57